maanantai 7. marraskuuta 2011

Launceston, Cataract Gorge

Nähtiin ihan luonnossa kenguru ja sillä sattu olemaan pikkuinen Joey pussissa. Joku japanilainen ison kameransa kanssa säikytti äitikengurun ja siihen jäi jälkikasvu ihmettelemään. Aika äkkiä se kuitenkin loikki puskiin äidin perässä.
Kaksi työpäivää takana ja jo muutamat timantit myyty, hyvä minä! Tällä viikolla vaan yksi päivä, mut ens viikolla toivottavasti päästään järjestämään ja hyllyttämään uutta liikettä missä oon loppuajan hommissa. Eli siis enemmän tunteja. Työkaverit ja pomot on ihan mahtavia!
Launcestonin reissukin tuli tehtyä viikonloppuna. Ihan kiva reissu oli mutta ne käsityömessut Delorainessa oli ISO pettymys! Mä kun menin sinne etsimään inspiraatiota ja uusia ideoita, pyh! Pakotin myös Adamin sinne, tai oishan se voinu oottaa autossa :) Se kyllä yritti varotella mua nallekarhuista ja mammoista, mut mitä se mistään tietäs...MIES!? Tiesi se. Näin siis jännittäviä tilkkutöitä ja paljon nalleja...ihan kun oisin ollu messuilla Suomessa joskus 80-luvulla! Totesin, että en tarvitse inspiraatiota tai uusia ideoita, olen aikalailla käsityökuningas ilmankin :) Täällä ois kyl mahtava tilaisuus laittaa se oma putiikki pystyyn!
Autojen kanssa on ollu hirveen hyvä tuuri. Adamin subaru toimi ehkä viikon kaks ku tulin tänne. Se vei sen korjaamolle missä sanottiin et moottori on rikki, eikun vaihtoon. Mut täällä on kuulemma mekaanikot ihan pahimpia petkuttajia, joten se tarvis vielä toisen mielipiteen toiselta petkuttaja mekaanikolta. Ei hätää, onneks siskolla oli vanha auto vielä tallessa kun se ei ollu saanu aikaseks myydä sitä. Sillä ollaan ajeltu subarun kuoleman jälkeen. Viime viikolla sisko kuitenkin uhkas tulla siivoomaan sen ja laittaa myyntiin. Adam kävi katsomassa autoja. Eilen se oli lähössä sillä töihin, mut eipäs se käynnistynytkään. Ei vielä tiedetä mikä vika siinä on...mä luulen et mä tiedän enemmän autoista kun nää miehet täällä, ehkä menen vilkasemaan kohta :) Onneks se sentään toi meidät takas sieltä Launcestonista päivää aikasemmin. Tänään Adam sitten ajelee kotiin uudella autolla millä ois tarkotus lähteä ajamaan isin ja Lauran kanssa pitkin Australian rannikkoa...katotaan nyt kestääkö se sinne asti!

sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Jaahas..otetaas taas niskasta kiinni ja kirjotetaan kuulumiset! Ensinnäkin, sain töitä jipii! Ens tiistaina ois ensimmäinen varsinainen työpäivä. Viikko sitten kävin tekemässä yhen kuuden tunnin vuoron ihan kokeeksi niinkuin kävi 7 muutakin. Ehkä tää valloittava suomi aksentti sitten tehosi kun yhden kolmesta paikasta sain. Ensi viikosta lähtien myyn siis kultaa ja timantteja liikkeessä nimeltä Bertoz paikassa nimeltä Channel Court Kingston.
Edelleen asutaan vajassa, eikä ihan heti näy muutosta asumisolosuhteisiin. Koitettiin tossa kyl tehä vähän laskelmia ja toivottavasti ollaan omassa kämpässä joulukuun alussa. Saatais sitte isi ja siskokin majoitettua :)
Viime viikot on menny lähinnä leipoessa ja neuloessa. Mä oon ihan mestarileipuri täällä! Kun ketään muu ei oikeen osaa mitään leipoa ni se ei oo kovinkaan vaikea titteli saavuttaa :) Mut aika ylpee oon silti! Kävin myös paikallisessa lankakaupassa ostamassa "sukkapuikot", pääsin kotiin ja huomasin että niitä olikin vaan 4...ilmeisesti ei siis sukkapuikot!? Onneksi Adamin tädillä oli muutama muovinen josta sain varaosia! Kävin myös tän tädin työpaikalla Salvosissa tekemässä yhden päivän vapaaehtoistyötä, eli shoppailin 8h :) Tein ihan oikeesti vähän töitäkin. Se on siis pelastusarmeijan kirpputori, iiiiso sellainen! Tulipahan yksi päivä tehtyä jotain hyödyllistä!
Eilen käytiin katsomassa vesiputouksia ihan tässä lähellä, suunnitelma ei ollut että sataa kaatamalla, mut Adam vakuutti että se ei haittaa...vähän voi olla mutaista vaan! Jep jep, oli vähän mutaista joo, eikä se haitannutkaan, mut melkeen perillä se polku meni sellaseks taiteiluks jyrkällä kalliolla liukkailla kivillä ja mudassa et multa jäi se suurin putous näkemättä. Kyllä se sade siinä kohtaa vähän haittas! Adam sai kostoksi petkutuksesta iilimadon reiteen, YÄK!
Tulossa ois viikonloppu Launcestonissa, luultavasti ens viikonloppuna ja Hobartissa pidettävä Taste festivaali, missä ois tarjolla hurjasti paikallisia herkkuja ja tietty viinejä, se ois joskus joulukuun puolella. Can't wait!
Koitan olla taas reipas ja kirjotella vähän useemmin :)

tiistai 27. syyskuuta 2011

Mä oon oikeestaan odotellu et jotain kirjoittamisen arvoista tapahtuis, mut eipä oikeen oo mitään uutta kerrottavaa. Eilen kävin levittämässä cv:tä kaupungilla ja nyt vaan oottelen taas lauantain lehteä ja työpaikkailmoituksia. Yhessä kahvilassa oli hirveen kiva täti, se kauheesti valitteli et ei nyt just oo heillä mitään tarjota mut hän kyselee kavereilta ja jos kuulee et jotain töitä ois ni soittelee sitten :) Tää oli siis cafe Pane cucina joka haki työntekijää viikko tai kaksi sitten, mut menin väärään kahvilaan, se oikea paikka ois ollu jonkun matkan päässä, mut tää täti haukku sen paikan ihan pystyyn niin jätin menemättä. Oli kuulemma ennen ollut siellä pomona...No, nyt vaan ootellaan et joku soittaa ja haluaa mut töihin :)

Siinä sitten olikin kaikki mitä on tän kymmenen päivän aikana tapahtunut, alkaa olee mitta täynnä tekemättömyyttä ja tätä hiton vajaa!

sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Nyt on lomat lomailtu ja alkais ankara työn etsintä. Oli ihan kivan lämpöset ilmat tosin yöt oli ihan älyttömän kylmiä sielläkin. Oltiin Gold coastilla 6 yötä, se on aika lailla sellanen turistirysä mihin en kyllä enää lähe. Ainoa tavoite oli käydä sellasella päivän kestävällä sukellus retkellä. Varasin sen heti torstaina maanantaille. Maanantaina sitten oottelin hotellin edessä kyytiä mut eipä sitä ikinä tullut. Ne oli laittanu mut perjantain ryhmään ja joka tapauksessa maanantain sukellus oli peruttu. Mutta eihän mulle siitä ilmotettu kun mä tein niille oharit perjantaina...jolloin muuten satoi ja ukkosti, mitenköhän se sukellus reissu mahto onnistua.

Siellä oli siis ihan satoja retkiä ja tekemistä joka lähtöön. Isoja huvipuistoja ainakin viisi. Otettiin missioksi lähteä katsomaan Sea worldiin. Liput maksoi 79 dollaria nuppi ja Lempiäinen kun olen niin en maksa!!! No olihan niitä tarjouslippuja joka paikassa. Yhessäkin kojussa oli 11 dollaria lippu...kun ostaa myös whale watching risteilyn joten yhteensä vain 110 dollaria per naama. Seuraava olikin sit jo kallis tohon nähden kun oli 2 lippua 40 dollaria, mut ajattelin et aika hyvä diili kuitenkin. Sanoin pojalle et mä otan ne niin se sano et sorry, aussies only...where are you from?-Finland!-Yeah sorry you have to be a real aussie to get the tickets...FINE! Adam ei siis ollut sillon mukana eli vielä oli toivoa. Se lähti niitä hakemaan viimisena aamuna ja eipäs riittänytkään että oli ihan real aussie, piti mennä jotain hotellia ihmettelemään tunnin mittaselle kierrokselle. Ainoa kierros sinä päivänä oli klo 13.00 eli loppuu 14.00 siitä bussi Sea worldiin kello ois ainakin 15.00 kun oltais siellä, se meni kiinni 17.00. Mahtavaa! Loma oli siis erittäin rentouttava koska ei tehty yhtään mitään:) Brisbanessa käytiin pikaisesti lauantaina ottamassa muutamat tynnyri oluet ja moikkaamassa tutui! Kiamassa oli mahtavat ilmat, käytiin jopa uimassa monta kertaa vaikka vesi oli ihan jäätävää!

maanantai 5. syyskuuta 2011


Tässä on ensimmäinen uusi australialainen ystäväni Rhodie. Ihana pieni sylikoira, joka ei jätä rauhaan ja jota ei millään viitsisi jättää rauhaan. Aina vastassa kun avaa vajan oven. Yleensä myös itkee oven takana ikäväänsä. Cute as!

Näin muuten tv mainoksen missä mainostettiin Labradoodleja jotka on siis labbiksen ja puudelin risteytyksiä. Sain hirveän naurukohtauksen...eihän meillä ole doodleja siellä?
Pakollisia juttuja tuli hoideltua eilen esimerkiksi pankkitili, sim kortti, veronumero ym. nyt vaan odotellaan rahaa sinne tilille :) Mut se on sitten murheena vasta parin viikon päästä. Huomenna lennetään Gold coastille missä ihmetellään ens viikon tiistaihin asti. Viikonloppuna käydään Brisbanessa moikkaamassa kavereita, ellei tulva yllätä niinkuin viimeksi! Gold coastilta lennetään Sydneyyn ja sieltä mennään junalla Kiamaan Adamin sedän luokse. Myös Adamin äiti ja nuorimmat siskot on siellä lomailemassa...mihinköhän vajaan siellä majotutaan?!

Eilen oli mahtava ilma...ainakin puoli tuntia 20 astetta ja aurinkoista:) Ehdittiin me siinä parit isin tarjoomat mölkyt pelata. Tänään ois illalla tiedossa jännittävä kaksintaistelu kun kaksi raudankovaa kokkia taistelee tiukkojen ruokakriitikkojen suosiosta. Kokkien tehtävänä on valmistaa haluamansa pääruoka ja suussasulava jälkiruoka. Eli siis Adam ja serkkunsa Ashlee kokkaa mulle ja Loulle illallista ja me annetaan niille pisteet. Ihan hyvä että ne alko tappelemaan kumpi on parempi kokki :)